Regulamin sklepu

Ogólne Warunki Handlowe oraz informacje dla klientów

1) Zakres obowiązywania

1.1 Niniejsze Ogòlne Warunki Handlowe spółki PXXL GmbH & Co. KG (zwanej dalej
"Sprzedawcą”) stosuje się do wszystkich umów zawartych między konsumentem lub
przedsiębiorcą (dalej "Klient”) a Sprzedającym obejmujących swoim zakresem towary
wystawione przez Sprzedającego w jego sklepie internetowym. Niniejszym za nieważne
uznaje się stosowanie odrębnych warunków Klienta, chyba, że strony postanowią
inaczej.
1.2 Konsumentem, w rozumieniu niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych, jest
każda osoba fizyczna dokonująca czynności prawnych, które w przeważającej części nie
mogą zostać zaliczone ani do działalności handlowej, ani do działalności związanej z
wykonywaniem wolnego zawodu. Przedsiębiorcą, w rozumieniu niniejszych Ogólnych
Warunków Handlowych, jest osoba fizyczna lub prawna lub spółka osobowa zdolna do
czynności prawnych, która przy dokonywaniu czynności prawnych działa w
bezpośrednim związku z prowadzoną działalnością handlową lub wykonywanym wolnym
zawodem.


2) Zawarcie umowy


2.1 Opisy produktów przedstawione w sklepie internetowym Sprzedawcy nie stanowią
wiążącej oferty z jego strony, lecz służą złożeniu wiążącej oferty przez Klienta.
2.2 Klient może złożyć ofertę za pośrednictwem formularza zamówień on-line
dostępnego w witrynie sklepu internetowego Sprzedawcy. Polega to na tym, iż Klient, po
umieszczeniu w wirtualnym koszyku wybranych towarów, a także po ukończeniu
elektronicznej procedury złożenia zamówienia, poprzez kliknięcie przycisku
finalizującego proces, składa wiążącą prawnie ofertę zawarcia umowy w odniesieniu do
towarów i/lub usług w koszyku.
2.3 Poza uruchomieniem przycisku finalizującego proces zamawiania, poprzez kliknięcie
dodatkowego pola wyboru Klient potwierdza, że jego zamówienie podlega opłacie.
2.4 Sprzedawca przekaże Klientowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży Towaru
wraz z numerem zamówienia w rozsądnym czasie po jej zawarciu..
2.5 Sprzedający może przyjąć ofertę Klienta w terminie pięciu dni
- poprzez przekazanie Klientowi potwierdzenia zamówienia w formie pisemnej lub
tekstowej (faksem lub pocztą elektroniczną); decyduje wówczas data otrzymania
potwierdzenia zamówienia przez Klienta lub
- poprzez dostarczenie Klientowi zamówionego towaru; decyduje wówczas data
dostarczenia towaru Klientowi lub
- poprzez wezwanie Klienta do zapłaty po złożeniu przez niego zamówienia.
Jeśli zajdą co najmniej dwa z powyższych zdarzeń, umowa zostanie zawarta w
momencie, w którym jedno z tych zdarzeń zajdzie jako pierwsze. Nieprzyjęcie przez
Sprzedawcę oferty Klienta w wyżej podanym terminie będzie jednoznaczne z
odrzuceniem oferty. Tym samym Klient nie będzie dłużej związany swoim
oświadczeniem woli.
2.6 Okres na przyjęcie oferty rozpoczyna swój bieg w dniu następującym po wysłaniu
oferty przez Klienta, a kończy się z upływem piątego dnia następującego po wysłaniu
oferty.
2.7 Podczas składania oferty za pośrednictwem internetowego formularza zamówienia
Sprzedającego, treść umowy zostanie po jej zawarciu zapisana przez Sprzedającego, a
następnie przesłana Klientowi po wysłaniu jego zamówienia w formie tekstowej (np.
mailem, faksem lub listownie). Sprzedający nie udostępni tekstu umowy w inny sposób.
Jeżeli przed wysyłką zamówienia Klient utworzył konto użytkownika w sklepie
internetowym Sprzedającego, dane dotyczące zamówienia zostaną zarchiwizowane na
stronie internetowej Sprzedającego, a Klient będzie miał do nich bezpłatny dostęp za
pośrednictwem chronionego hasłem konta użytkownika, do którego zalogować się
można przy użyciu właściwych danych dostępowych.
2.8 Przed wiążącym złożeniem zamówienia za pośrednictwem internetowego formularza
zamówienia Sprzedającego, Klient może sprawdzić poprawność wprowadzonych danych
poprzez uważne przeczytanie informacji wyświetlających się na ekranie monitora.
Skutecznym technicznym sposobem pozwalającym na lepsze wykrycie błędnych danych
może być użycie funkcji powiększania widoku w przeglądarce, która pozwoli powiększyć
treść prezentowaną na ekranie monitora. Wprowadzone dane Klient może korygować w
ramach elektronicznego procesu zamówienia za pomocą standardowych funkcji
klawiatury i myszki do momentu wciśnięcia przycisku finalizującego proces zamówienia.
2.9 Umowa może zostać zawarta wyłącznie w języku polskim.


3) Prawo do odstapienia od umowy

3.1 Konsumentom przysługuje zasadniczo prawo do odstąpienia.
3.2 Szczegółowe informacje związane z prawem do odstąpienia znajdują się w
pouczeniu o prawie do odstąpienia udzielonym przez Sprzedającego.


4) Ceny i warunki płatności


4.1 Podane przez Sprzedającego ceny są cenami całkowitymi, podanymi w PLN.
Zawierają one ustawowy podatek VAT. Ewentualne dodatkowe koszty dostawy i wysyłki
są podane osobno w opisie danego produktu.
4.2 Klient ma do dyspozycji kilka sposobów płatności. Podane są one w sklepie
internetowym Sprzedającego.
4.3 W przypadku wyboru metody płatności "PayPal” następuje realizacja płatności za
pośrednictwem dostawcy usług finansowych "PayPal” (Europe) S.a.r.l.. et Cie S.C.A.
22-24 Boulevard Royal L-2449 Luxembourg. Przy dokonywaniu płatności obowiązują
warunki korzystania z serwisu PayPal zamieszczone pod adresem
https://www.paypal.com/pl/webapps/mpp/ua/legalhub-full?locale.x=pl_PL. Z warunków
tych wynika między innymi wymóg, aby Klient otworzył konto PayPal, względnie
dysponuje już takim kontem.
4.4 W przypadku wybrania opcji „SOFORT” zapłata zostanie zrealizowana za
pośrednictwem dostawcy usług płatniczych SOFORT GmbH, Theresienhöhe 12, 80339
Monachium (dalej „SOFORT”). Aby dokonać opłaty faktury za pośrednictwem opcji
„SOFORT”, Klient musi posiadać internetowe konto bankowe zezwalające na korzystanie
z opcji „SOFORT”, wylegitymować się odpowiednio podczas dokonywania płatności i
potwierdzić dyspozycję płatności wobec „SOFORT”. Natychmiast po tym transakcja
płatności zostanie zrealizowana przez „SOFORT”, a rachunek bankowy Klienta zostanie
obciążony. Więcej informacji na temat opcji płatności „SOFORT” Klient może uzyskać na
stronie internetowej https://www.klarna.com/sofort/.
4.5 W przypadku wyboru metody płatności przy pomocy usługi „Shopify Payments”
płatność zostanie realizowana za pośrednictwem firmy Stripe Payments Europe Ltd., 1
Grand Canal Street Lower, Grand Canal Dock, Dublin, Irlandia (dalej „Stripe”). Informacje
na temat metod płatności oferowanych w ramach Shopify Payments Klient uzyska w
sklepie internetowym Sprzedającego. W celu zrealizowania płatności Stripe może
skorzystać z innych usług płatniczych, dla których mogą obowiązywać specjalne warunki
płatności, o których Klient zostanie ew. osobno poinformowany. Więcej informacji na
temat usługi „Shopify Payments” można znaleźć na stronie
https://brandactive.pl/wdrozenie-pim/
4.6 W przypadku wybrania metody płatności przy pomocy usługi „PayPal” płatność
zostanie zrealizowana za pośrednictwem PayPal. PayPal zastrzega sobie możliwość
skorzystania wówczas z usług płatniczych operatorów zewnętrznych. Jeśli Sprzedający
oferuje za pośrednictwem PayPal dostęp do takich metod płatności, które wymagają od
niego spełnienia świadczenia wcześniejszego na rzecz Klienta przed otrzymaniem
zapłaty (np. zakup z odroczonym terminem płatności albo zakup na raty), sceduje on
swoje roszczenie o zapłatę w tym zakresie na rzecz PayPal albo na rzecz operatora
płatności działającego w imieniu PayPal, który został dokładnie wskazany Klientowi.
Przed przyjęciem oświadczenia Sprzedającego o cesji, PayPal albo operator płatności
działający w imieniu PayPal przeprowadzi kontrolę wiarygodności kredytowej na
podstawie przekazanych danych Klienta. Sprzedający zastrzega sobie prawo do odmowy
Klientowi skorzystania z wybranej metody płatności w przypadku negatywnego wyniku
kontroli. W przypadku udostępnienia Klientowi wybranej metody płatności jest on
zobowiązany uiścić kwotę wskazaną na fakturze w wyznaczonym terminie płatności albo
w wyznaczonych terminach rat. W takim wypadku musi on dokonać płatności wyłącznie
na rzecz PayPal albo na rzecz operatora płatności działającego w imieniu PayPal – w
przeciwnym wypadku płatność ta nie zwolni Klienta ze zobowiązania do zapłaty.
Sprzedający, nawet w przypadku scedowania roszczenia o zapłatę, pozostaje podmiotem
właściwym dla ogólnych zapytań Klienta np. dotyczących towaru, terminu dostawy,
wysyłki, zwrotów, reklamacji, oświadczeń o odstąpieniu od umowy oraz ich przesłania
lub uznań.


5) Warunki dostawy i wysyłki

5.1 Dostawy towarów dokonuje się drogą wysyłki na adres dostawy wskazany przez
Klienta, chyba, że strony postanowiły inaczej. Przy realizacji transakcji bierze się pod
uwagę adres dostawy podany podczas składania zamówienia u Sprzedającego.
5.2 Do chwili uiszczenia przez Klienta pełnej należności za zamówiony Towar pozostaje
on własnością Sprzedawcy.
5.3 Jeżeli dostawa nie dojdzie do skutku z przyczyn leżących po stronie Klienta, Klient
poniesie odpowiednie koszty Sprzedającego powstałe z tego tytułu. Nie dotyczy to
kosztów wysyłki „tam”, jeśli Klient w skuteczny sposób skorzysta ze swojego prawa do
odstąpienia od umowy. W przypadku kosztów wysyłki zwrotnej obowiązuje regulacja
zawarta w tym zakresie w pouczeniu o prawie do odstąpienia od umowy, pod warunkiem
że Klient w skuteczny sposób skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy.
5.4 W przypadku gdy Klient występuje jako przedsiębiorca ryzyko przypadkowej utraty
lub przypadkowego pogorszenia sprzedanego towaru przechodzi na Klienta w chwili gdy
Sprzedający wyda przedmiot spedytorowi, przewoźnikowi bądź innej osobie lub
jednostce wyznaczonej do realizacji wysyłki. W przypadku gdy Klient występuje jako
konsument ryzyko przypadkowej utraty lub przypadkowego pogorszenia sprzedanego
towaru przechodzi co do zasady dopiero w chwili przekazania towaru Klientowi lub
osobie uprawnionej do odbioru towaru. W drodze odstępstwa od powyższego, w
przypadku konsumentów ryzyko przypadkowej utraty lub przypadkowego pogorszenia
sprzedanego towaru przechodzi na Klienta już z chwilą wydania przez Sprzedającego
przedmiotu spedytorowi, przewoźnikowi lub innej osobie lub jednostce wyznaczonej do
realizacji wysyłki, jeśli Klient zlecił wysyłkę spedytorowi, przewoźnikowi lub innej osobie
bądź jednostce wyznaczonej do realizacji wysyłki a Sprzedający nie wskazał wcześniej
Klientowi tej osoby lub jednostki.
5.5 Sprzedający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy w przypadku
nieprawidłowego lub nienależytego zaopatrzenia własnego. Obowiązuje to tylko w
przypadku, jeśli Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za brak dostawy i gdy zawarł
on przy należytej staranności konkretną transakcję zabezpieczającą z dostawcą.
Sprzedający podejmie wszelkie możliwe starania w celu pozyskania towaru. W
przypadku braku dostępności lub jedynie częściowej dostępności towaru Kupujący
zostanie o tym fakcie niezwłocznie powiadomiony i niezwłocznie dojdzie do zwrotu
świadczenia wzajemnego.
5.6 Nie oferuje się możliwości odbioru osobistego.


6) Odpowiedzialność z tytułu wad (rękojmia)

6.1 W przypadku wady przedmiotu zakupu obowiązują przepisy ustawowe dotyczące
odpowiedzialności za wady. W drodze odstępstwa od powyższego obowiązują
następujące postanowienia:
6.2 Jeżeli Klient występuje jako przedsiębiorca,
Sprzedający ma prawo wybrać rodzaj świadczenia dodatkowego;
w przypadku nowych towarów termin przedawnienia za wady wynosi jeden rok od dnia
dostawy towaru;
w przypadku używanych towarów co do zasady wyklucza się powołanie na prawa i
roszczenia z tytułu wad;
przedawnienie nie rozpoczyna ponownie biegu, gdy w ramach odpowiedzialności za
wady dojdzie do wykonania dostawy zastępczej.
6.3 Jeżeli Klient występuje jako konsument, to w przypadku używanych towarów
obowiązuje ograniczenie poniższych punktów: wyklucza się możliwość dochodzenia
roszczeń z tytułu wad, gdy wada wystąpiła dopiero po upływie roku od dnia dostarczenia
towaru. Wad, które wystąpią w ciągu roku od dostarczenia towaru, można dochodzić w
ustawowym okresie przedawnienia.
6.4 Wskazane w poprzednich punktach ograniczenia odpowiedzialności i skrócenia
terminów nie obowiązują:
w przypadku rzeczy, które zgodnie z ich typowym przeznaczeniem zostały zastosowane
w budowli i które spowodowały jej wadliwość,
w przypadku roszczeń odszkodowawczych i roszczeń o zwrot nakładów Klienta, a także
w przypadku podstępnego przemilczenia wady przez Sprzedającego.

 

7) Odpowiedzialność

7.1 Sprzedający ponosi wobec Klienta odpowiedzialność z tytułu wszystkich umownych,
porównywalnych z umownymi lub ustawowych, jak również deliktowych roszczeń
odszkodowawczych i roszczeń o zwrot nakładów w następujący sposób:
7.2 Sprzedający ponosi nieograniczoną odpowiedzialność z tytułu każdej podstawy
prawnej
w przypadku umyślnego lub wynikającego z rażącego niedbalstwa działania,
w przypadku umyślnego lub nieumyślnego narażenia życia, uszkodzenia ciała lub
uszczerbku na zdrowiu,
ze względu na obietnicę gwarancyjną, o ile w tym zakresie nie uzgodniono inaczej,
ze względu na obowiązkową odpowiedzialność, wynikającą np. z ustawy o
odpowiedzialności za produkt.
7.3 W przypadku gdy Sprzedający naruszy nieumyślnie istotny obowiązek umowny,
odpowiedzialność ogranicza się do typowych dla umowy, możliwych do przewidzenia
szkód, o ile powyższy punkt nie zakłada nieograniczonej odpowiedzialności. Istotne
obowiązki umowne to obowiązki, które umowa nakłada na Sprzedającego zgodnie z jej
treścią w celu zrealizowania celu umowy, których spełnienie umożliwia dopiero
prawidłowe wykonanie umowy i co do których przestrzegania Klient może mieć
standardowo zaufanie.
7.4 Odpowiedzialność Sprzedającego w pozostałym zakresie jest wykluczona.
7.5 Powyższe zasady odpowiedzialności obowiązują również w przypadku
odpowiedzialności Sprzedającego za działania podmiotów wykonujących w jego imieniu
zobowiązania i przedstawicieli ustawowych.

 

8) Realizacja kuponów promocyjnych

8.1 Kupony z określoną datą ważności, które są rozdawane nieodpłatnie przez
Sprzedającego w ramach akcji reklamowych, a nabywane bez ich zakupu przez Klienta
(dalej „kupony promocyjne”), można zrealizować wyłącznie w sklepie internetowym
Sprzedającego i tylko w podanym terminie.
8.2 Poszczególne produkty mogą być wyłączone z akcji kuponowej, jeśli z treści kuponu
promocyjnego wynika odpowiednie ograniczenie.
8.3 Kupony promocyjne można zrealizować wyłącznie przed sfinalizowaniem
zamówienia. Późniejsze ich rozliczenie nie jest możliwe.
8.4 Na każde zamówienie przypada tylko jeden kupon promocyjny.
8.5 Wartość towaru musi odpowiadać co najmniej kwocie kuponu promocyjnego. Jeżeli
kupon nie zostanie zrealizowany w całości, pozostała na kuponie kwota nie zostanie
zwrócona przez Sprzedającego.
8.6 W przypadku gdy wartość kuponu promocyjnego okaże się niewystarczająca do
opłacenia zamówienia, do uregulowania kwoty różnicy można wybrać którąś z
pozostałych metod płatności oferowanych przez Sprzedającego.
8.7 Kwota widniejąca na kuponie promocyjnym nie zostanie wypłacona w gotówce ani
oprocentowana.
8.8 Kupon promocyjny nie podlega zwrotowi, jeśli Klient w ramach przysługującego mu
ustawowego prawa do odstąpienia od umowy dokona zwrotu towaru, który w części lub
całości opłacił przy użyciu kuponu promocyjnego.
8.9 Kupon promocyjny można przenieść na inną osobę. Sprzedający może ze skutkiem
zwalniającym go ze zobowiązania spełnić świadczenie na rzecz danego posiadacza
kuponu, który realizuje kupon promocyjny w sklepie internetowym Sprzedającego.
Powyższe nie obowiązuje w przypadku posiadania przez Sprzedającego wiedzy bądź
niewiedzy wynikającej z rażącego niedbalstwa o braku uprawnienia, niezdolności do
czynności prawnych lub braku uprawnienia do reprezentowania danego posiadacza
kuponu.


9) Prawo stosowane, właściwość miejscowa sądu

9.1 Jeżeli Klient występuje jako przedsiębiorca w rozumieniu punktu 1.2, wówczas dla
wszystkich stosunków prawnych między stronami stosuje się – z wykluczeniem
Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów –
prawo państwa, w którym Sprzedawca ma siedzibę swojego przedsiębiorstwa, a dla
rozpatrywania sporów wynikających z niniejszej umowy wyłącznie właściwy jest sąd
właściwy dla miejsca siedziby przedsiębiorstwa Sprzedawcy.
9.2 Jeżeli Klient występuje jako przedsiębiorca w rozumieniu punktu 1.2, wówczas dla
wszystkich stosunków prawnych między stronami stosuje się – z wykluczeniem
Konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie umów międzynarodowego zakupu
towarów ruchomych – prawo państwa, w którym Sprzedawca ma siedzibę swojego
przedsiębiorstwa, a dla rozpatrywania sporów wynikających z niniejszej umowy
wyłącznie właściwy jest sąd miejsca siedziby przedsiębiorstwa Sprzedającego.


10) Kodeks postępowania

Sprzedający przestrzega zasad inicjatywy eCommerce „Uczciwość w handlu”, które są
dostępne na stronie https://www.fairness-im-handel.de/teilnahmebedingungen.
Sprzedający przestrzega kryteriów jakościowych „EHI Geprüfter Online-Shop” instytutu
EHI Retail Institute GmbH, które są dostępne do wglądu na stronie
http://www.shopinfo.net/haendler/kriterien/index.html.
Sprzedający przestrzega kryteriów jakościowych Trusted Shops, które są dostępne do
wglądu na stronie
http://www.trustedshops.com/tsdocument/TS_QUALITY_CRITERIA_de.pdf.


11) Alternatywne metody rozstrzygania sporów

11.1 Komisja UE udostępnia w internecie pod poniższym linkiem platformę służącą do
rozstrzygania sporów z e-sklepami: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Platforma ta pełni funkcję adresu kontaktowego, służącego do pozasądowego
rozstrzygania sporów wynikających z umów kupna lub umów na świadczenie usług
zawartych online, w których stroną jest konsument.
11.2 Sprzedawca nie jest ani zobowiązany, ani gotowy do uczestnictwa w postępowaniu
pojednawczym przed jednostką rozstrzygania sporów konsumenckich.